19.03.2015
Předevčírem Zineb Ait Bahajji ze společnosti Google na akci jménem Search Marketing Expo v Mnichově připomněl, že dne 21. dubna spustí Google novou měnu algoritmu, která ovlivní výsledky vyhledávání na mobilních zařízeních. Navíc ale přidal i zajímavou informaci o tom, jak moc velká změna to bude. Pojďme se na ni podívat blíže.
Pro ty, kteří o chystané změně (jež vstoupí v platnost asi za měsíc) dosud nevěděli, prozradím, že v mobilních výsledcích vyhledávání na Google budou nově zvýhodněny stránky, které podporují optimalizované
zobrazení pro mobily.
Musíme si uvědomit, že už nyní je mobilní vyhledávání v některých zemích využíváno stejně často jako vyhledávání na desktopovém počítači (tedy z 50 %).
Nynější aktualizace se ale pravděpodobně bude týkat globálního vyhledávání, to znamená všech výsledků bez rozdílu, české nevyjímaje. Navíc Zineb označil aktualizaci za významnou a Barry Schwartz spekuluje o tom, že by změna mohla ovlivnit asi 40 % všech výsledků mobilního vyhledávání. Pokud, jak bylo zmíněno, z 50 % probíhá vyhledávání na mobilních zařízeních, algoritmus změní výsledky vyhledávání v asi 20 % případů, což je suverénně největší aktualizace od Google za dlouhou dobu.
Možná také proto Google oznamuje dopředu nutnost mobilního webu a nepostupuje stejně jako v minulosti, kdy bez upozornění vydal změnu algoritmu a až po vydání majitelé webů zjistili, kolik škody ve výsledcích vyhledávání aktualizace napáchala a co ji vlastně způsobilo.
Pokud si chcete vyzkoušet, jestli jste na změnu algoritmu připraveni, můžete si svůj web otestovat v tomto testu použitelnosti v mobilech přímo od Googlu.
Jak jste na tom vy? Připravujete kvůli této změně mobilní web, nebo čekáte, jak to celé dopadne?