14.05.2013
Proč vytvářet a publikovat texty
Vytváření a publikování kvalitního a užitečného obsahu ovlivní váš web pravděpodobně více, než kterýkoli další tip, který zde budu dál zmiňovat nebo kterákoliv SEO analýza či PPC reklamní kampaň.
Kvalitní obsah prostě přitahuje vyhledávače, které k vám dostanou návštěvníky. Takže se vám zvýší návštěvnost. A nejen to. Z této návštěvnosti začnete i čerpat. Kvalitní obsah totiž buduje důvěru mezi vámi a návštěvníky a tím pomáhá konverzi (přesvědčí ho k vámi požadované akci).
Nepředstavujte si návštěvníky webu jako bezejmenné tváře. Představte si konkrétní lidi, kteří nejlépe reprezentují vaši cílovou skupinu a pište pro ně - přizpůsobte jim obsah vašich stránek.
Dbejte na to, aby všichni, kteří na váš web píší, sdíleli váš styl psaní. Můžete si vytvořit jakéhosi průvodce stylem psaného projevu či slovník frází a používaných termínů.
Na velikosti opravdu záleží a při psaní webu v zásadě platí, že čím kratší text, tím lépe. Online čtenáři jsou obvykle totiž velmi netrpěliví. Text by tedy neměl být delší než 500-700 slov. Toto platí i pro nadpisy (ty by měly mít přibližně 4 až 8 slov), věty (15-20 slov) a odstavce (40-70 slov).
Titulky (i nadpisy) na webu jsou mnohem důležitější, než v tištěných materiálech. Měly by být v každém případě krátké a zároveň výstižné. Nezapomeňte také umístit do nich klíčová pro vyhledávače.
Mnoho čtenářů texty ve skutečnosti pouze prolétává (skenuje) a hledá záchytné body (shrnutí, nadpis, tučný text, kontrastní barva). Ujistěte se tedy, že vaše shrnutí článku vystihuje podstatu plného znění textu a navnaďte návštěvníka k jeho přečtení.
Existují případy, kdy je delší text nutný. Máte toho prostě tolik co říci, že limit 700 slov je nereálný. V takovém případě máte dvě možnosti - buď napište stručný obsah s odkazem na plné znění na samostatné stránce nebo nabídněte takový text formou PDF dokumentu. Snažte se dlouhý text co nejvíce rozdělit a používejte nadpisy a podnadpisy.
Text s obrázky působí daleko atraktivněji a zvyšuje tak šanci na jeho přečtení.
V nadpisech a shrnutích používejte maximum klíčových slov. Vhodné kombinace vám napoví Seznam Sklik, Google Adwords, Statitiky Seznam nebo Google Trendy.
Používejte prvky, které strukturují - odrážky, seznamy, nevětné konstrukce. Podstatné ztučněte nebo použijte kurzívu.
Čleňte texty do různých úrovní nadpisů a dbejte na jejich logickou strukturu (h1, h2, h3 ... h6). Na každé stránce vašeho webu uvádějte právě (ne více, ne méně) 1 hlavní nadpis h1. Snažte v tomto nadpisu využít klíčová slova uvedená v titulku stránky a url adrese.
Nesnažte se vkládat klíčová slova všude, kde vás napadne. Platí totiž, všeho s mírou. Klíčová slova je třeba umístit tam, kde jsou důležitá a viditelná.
Titulek stránky se spolu s popisem zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a někdy se mu také říká kouzelný metatag. Tématicky musí reprezentovat obsah stránky. Nezapomeňte, že by měl také obsahovat klíčová slova a lákat. Maximální počet znaků by měl být 100. Titulek stránky musí být pro každou jedinečný!
Popis se spolu s titulkem také zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Rovněž by měl obsahovat klíčová slova a přilákat návštěvníky. Je tvořen pro lidi, bývá tím hlavním, podle čeho se uživatelé rozhodují, který web navštíví. Maximální počet znaků by měl být 150. Popis stránky musí být pro každou jedinečný!
Klíčová slova dané stránky, přibližně 5 slov oddělených čárkou.
U každého hypertextového odkazu uveďte jeho popisek a u obrázků a netextových elementů (např. iframe) uveďte alternativní popis. Nepoužívejte příliš obecné popisy ani popisky (např. obrázek, klikněte sem), volte raději 1-2 klíčová slova.
Špatně | Changelog Editoru stránek najdete zde: https://editor.pcinplzen.cz/change-log |
Špatně | Changelog Editoru stránek najdete zde. |
Správně | Podívejte se na Changelog Editoru stránek. |